23.11.14

November rain


I remember a childhood photo in which I'm sitting on the chair at home wearing yellow wellies. My feet don't reach the floor yet. I'm maybe 4 or 5. Now I have a second pair of rain boots in my life. Not yellow, this time, but green and purple. Perfect for muddy park lanes, marshy meadows and autumnal drizzles.

Me acuerdo de mi foto de la infacia donde estoy en casa sentada en una silla y llevo unas botas de lluvia amarillas. Mis pies no alcanzan el suelo todavía. Tengo 4 o 5 años. Ahora tengo el segundo par de botas de lluvia en mi vida. Perfectas para los senderos fongosos, los prados húmedos y las garúas otoñales.

Pamiętam takie zdjęcie z dzieciństwa, na którym siedzę w domu na krześle, a na nogach mam żółte kalosze. Moje stopy nie dosięgają jeszcze podłogi. Mam chyba 4 czy 5 lat. Teraz przyszła pora na drugie kalosze w moim życiu. Nie żółte tym razem, a zielono-fioletowe. W sam raz na błotniste parkowe ścieżki, podmokłe łąki i jesienne mżawki. 



The history of Hunter boots has over 150 years, and began-no surprise here - in rainy Scotland. In 1856 an American entrepreneur Henry Lee Norris founded North British Rubber Company (later renamed Hunter Boots Ltd.). During the World War I, the British War Office ordered nearly 1.2 million pairs of boots for the army. During the World War II the order also included gas masks and safety belts. Over the years, these boots became more and more popular, even the British royal family has been using them them frequently.

La historia de las Hunter tiene más de 150 años, y comenzó -lo que no me sorprende en absoluto - en la lluviosa Escocia En 1856 un empresario estadounidense Henry Lee Norris fundó North British Rubber Company (más tarde llamada Hunter Boots Ltd). Durante la Primera Guerra Mundial, el Ministerio de Guerra británico ordenó casi 1,2 millones de pares de botas de goma para su ejercito. Durante la Segunda Guerra Mundial el pedido incluyo támbien máscaras de gas y cinturones de seguridad. A lo largo de los años, estas botas se fueron haciendo más y más populares, incluso la familia real britanica las usaba con frecuencia. 

Historia kaloszy Hunter liczy ponad 150 lat, a zaczęła się - co mnie wcale nie dziwi - w deszczowej Szkocji. W 1856 r. amerykański przedsiębiorca Henry Lee Norris założył North British Rubber Company (później nazwane Hunter Boots Ltd). Podczas I Wojny Światowej brytyjskie Ministerstwo Wojny zamówiło prawie 1,2 mln par kaloszy. W czasie II Wojny Światowej zamówienie objęło także maski gazowe i pasy bezpieczeństwa. W późniejszych latach Huntery stały się bardzo popularne i od lat są noszone m.in. przez brytyjską rodzinę królewską 




Wearing; H&M cardigan, Promod sweater, Fat Face snood, Lefties trousers, Natura belt, Hunter wellies

28 comments:

  1. Fajne te kalosze, podoba mi się też sweterek :)

    ReplyDelete
  2. Unas fotos muy bonitas, me encantan las hunter!
    Tienes nueva seguidora!!!
    Besos

    http://www.depetitsmomentsblog.com

    ReplyDelete
  3. Huntery są najlepsze ;) Ja długo się zastanawiałam nad kupnem swoich, ale w końcu zdecydowałam się i jestem bardzo zadowolona ;) Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Też jestem zadowolona :)
      Pozdrawiam

      Delete
  4. uwielbiam kalosze!
    co prawda sama nie mam Hunterów a zwykłe gumiaki z ogrodniczego, ale też moim zdaniem im klasy nie brakuje ;P

    te Twoje są bardzo fajne!
    no i sweter (ten zewnętrzny) - także mi się podoba!

    ReplyDelete
  5. ¡Como me gusta este look!

    ReplyDelete
  6. A ja zachwycam się sweterkiem, ma piękne kolory, wzór, wygląda na bardzo milusi w dotyku.
    Faktycznie, miałaś rację, fiolet to też Twój kolor... Bardzo Ci w nim do twarzy. Pozdrawiam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jest bardzo milusi, to prawda :) A fiolet baaaardzo lubię!
      Dziękuję i pozdrawiam :)

      Delete
  7. Świetny zestaw kolorów, perfekcyjnie i niebanalnie dobrane, czyli..... wróciła dawna Maggie. Zawsze podziwiam u Ciebie przede wszystkim kolorystykę i wzory. Robisz to doskonale, a przy tym tak lekko, że czuje się spontaniczność wyboru, a nie wypracowanie stylu. I ta radość na Twojej twarzy!!! Pięknie. Pozdrawiam serdecznie:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki za miłe słowa :)
      Pozdrawiam ciepło!

      Delete
  8. Me encantan los looks con Hunter, estás ideal
    Bss

    www.blackdressinspiration.com

    ReplyDelete
  9. Pani Jesień :)
    Mam jedne kalosze, ale jak na razie nie miałam okazji zbyt często ich nosić ;) na pewno są jednak praktyczne!
    Ślę ciepłe pozdrowienia!

    ReplyDelete
  10. Dzięki, cieszę się! Zapraszam częściej :)

    ReplyDelete
  11. jaki fajnie jesiennie :D a kalosze o tej porze roku sa niezastapione :D

    ReplyDelete
  12. Hola lindo outfit ya te sigo un beso!! http://acherryonfashion.blogspot.mx/

    ReplyDelete
  13. Es ideal el look de hoy!!!! Un besazo

    ReplyDelete
  14. świetnie wyglądasz :)

    ReplyDelete
  15. Pani Jesień!! Ślicznie Ci i kaloszki masz świetne:)

    ReplyDelete
  16. bardzo ładny zestaw, idealny na jesień :)

    ReplyDelete
  17. Anonymous27/11/14

    W dzieciństwie chyba każdy miał kalosze:) Też je miło wspominam - miałam niebieskie:) A teraz moda wraca i znów są modne:)
    http://zycienienabogato.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. HUNTER' y <3

    __________________________
    fashionblogger, styling&makeupArtist
    WWW.JUSTYNAPOLSKA.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  19. O prosze, moja kolorystyka!!! Piekne, jesienne kolory, cieplutki sweterek i ....Twoj usmiech!!! Idealna stylizacja - oczywiscie kalosze graja tu pierwsze skrzypce;)
    Pozdrawiam. Anka

    ReplyDelete
  20. Swietny sweterek, sprzydal by mi sie taki na zime.

    ReplyDelete
  21. the red boots are my fav! Keep blogging, love your blog so much x

    ReplyDelete

Thank you very much for your comment! Have a nice day!/ Muchas gracias por tu comentario! Feliz día!/Bardzo dziękuję za komentarz! Miłego dnia!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...