15.12.13

Looking back


I usually do not write here about garments I am wearing. You can see what I put on in the pictures;)I do not think that in this outfit you have paid much attention to the skirt. So, here's its short story. This skirt has been in my wardrobe for more than 15 years! My Mum bought it (there was a matching blazer too) for me to wear it on my High School exams. Incredible that I still have it and sometimes wear it. Definitely it's worth keeping good quality and classic pieces. However, in fact I'm writing about this skirt because it brought me back to 90s. I´m from the generation that was watching "The Wonder Years" and "Beverly Hills 90210" (yes, I did watch it too), wearing Vans trainers, Fruit of the Loom sweatshirts and Enrico Benetti and JanSport backpacks. Does anybody still remember that? What are your 90s memories?

Normalmente no escribo aquí mucho sobre las prendas que llevo. Las podéis ver en las fotos;) No creo que en este look os habeis fijado en la falda. No llama mucha atención pero esta prenda ha estado en mi armario por más de 15 años. Me la compró mi mamá para mis examenes en el instituto. Es increíble que todavía la tengo en mi aramario y a veces me la pongo. Sin duda vale la pena guardar las piezas clásicas y de buena calidad. De hecho estoy escribiendo sobre esta falda porque me ha acordado los años 90. Soy de la generación que estaba viendo "Aquellos maravillosos años" y "Beverly Hills 90210" (sí, también miraba esta serie...). Llevabamos zapatillas Vans, sudaderas Fruit of the Loom y mochilas de las marcas Enrico Benetti y JanSport. ¿Alguien más se acuerda de eso? ¿Que recuerdos de los 90 tenéis vosotras?

Z reguły nie piszę o tym, co mam na sobie, bo strój jaki jest, każdy widzi ;)  Pewnie nie spodziewacie się, że w tym akurat zestawie zwrócę Waszą uwagę na spódniczkę, ale tak właśnie jest. Tę spódniczkę (była do tego w komplecie jeszcze marynarka) kupiła mi Mama na egzaminy do liceum. Podstawówka trwała wtedy 8 lat, a gimnazjum w ogóle nie było. Jak widać, czasem nie warto pozbywać się rzeczy dobrych gatunkowo i klasycznych, bo a nuż wrócimy do nich nawet po 15 latach (sic!). Tak naprawdę jednak spódniczka to tylko pretekst do przeniesienia się w czasie do lat 90. Należę do tego pokolenia, które oglądało z wypiekami na twarzy "Cudowne lata" i "Beverly Hills 90210" (tak...), chodziło w Vansach, bluzach Fruit of the Loom i jeansach Big Star. Przedmiotem pożądania były plecaki JanSport i Enrico Benetti. Ktoś to jeszcze pamięta?? W Polsce zaczęły się pojawiać pierwsze zagraniczne sklepy i nowe polskie, ale bardziej "zachodnie" marki (sklepy sieci Troll były jakby wyjęte z zupełnie innej rzeczywistości). Do dziś pamiętam też elektryzująco niebieskie rurki, które przywiozłam z podróży z rodzicami na południe Włoch w drugiej połowie lat 90. Wspomnę, że jechaliśmy samochodem, co samo w sobie wydaje się teraz trudne do pomyślenia.  Ile się przez ten czas zmieniło...







Wearing: Second-hand jacket, Topshop hat, Promod purple roll-neck, "almost vintage" skirt, Promod bag, Clarks ankle boots

35 comments:

  1. Preciosa! Me encanta el outfit.

    Un besito!!
    http://essenceofelectricsbubbles.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  2. Strasznie lubie kapelusze! Slicznie wygladasz!
    http://pearlinfashion.blogspot.co.at/

    ReplyDelete
  3. JA lubię wracać do starych rzeczy! Mają w sobie jedną największą zaletę - wciąż pięknie leżą. Teraz kupuję spódniczkę czy sweter i po jednym praniu już ich fason się zmienia ;(

    ReplyDelete
  4. Świetna kurtka i kapelusz. Ciekawe zestawienie. Ta sama spódniczka - od tylu lat? Gratuluję jakości i trzymania linii. Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak, od tylu lat, w różnych miejscach i okolicznościach :)
      Pozdrawiam!

      Delete
  5. Droga Maggie, to piękne, że masz w szafie rzeczy bardzo ładne, nadal modne - bo klasyczne i z bardzo dobrego materiału. Ja mnóstwo ubrań rozdałam, wiele zabrała moja córka, która cieszy się, bo część nadal jej służy. Ty jesteś młodziutka, więc Twoje wspomnienia lat 90 są inne niż np. moje. Ja byłam młodą mężatką, miałam już 2 dzieci i pamiętam, że ciężko było kupić ładne ubrania, ale jak już takie zdobyłam, to służyły bardzo długo. Pozdrawiam Cię ciepło!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Też ostatnio sporo ubrań oddałam i jestem z tych czystek w szafie zadowolona. Zachowałam jednak te rzeczy, w których, mimo upływu lat, nadal chodzę i dobrze mi służą, a szczególnie takie, do których mam emocjonalny stosunek :)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Delete
  6. Wow that is so cool you still have some clothes that are that old! Haha, I do have some old clothes as well and I cannot force myself to throw them out, because they are very close to my heart even though I don't wear them! :D
    But your skirt looks really great, I like how you styled it in this look! :)

    www.callmemaddie.com
    Win a $150 gift card from Jollychic.com

    ReplyDelete
  7. Muy sobrio, me gusta mucho el abrigo. Besiños.

    www.ysilacosafunciona.com

    ReplyDelete
  8. Qué recuerdos más buenos de aquella época, la falda es una monada así que sigue guardándola!!
    Bss

    www.blackdressinspiration.com

    ReplyDelete
  9. Jeszcze Cotton House , z którego ciuchy były obiektem pożądania całej szkoły ... Ba ... Z tego sklepu mam jeszcze kilka ciuchów , m.in koktailowa sukienkę , w której wczoraj byłam na oficjalnej kolacji .... Tak jakość - teraz tego w przeciętnych sklepach brakuje ....
    Super Kurteczka !!!!
    Pozdrawiam ! Pięknie wygladasz w rozpuszczonych włosach !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szczerze mówiąc, Cotton House nie kojarzę... To prawda, jakość kiedyś była lepsza.
      Dziękuję i pozdrawiam!!

      Delete
  10. great pics..you look so cute...loved your style...you must try Indian patiala salwar suits sometimes....keep posting dear !!;)

    ReplyDelete
  11. Jestem zatkana. Wyglądasz obłędnie. Jak aktorka z lat ...70' :) :)

    ReplyDelete
  12. you look awesome dear...loved the epics...you must try Indian Traditional Dresses sometimes..you will look great in that !!:)

    ReplyDelete
  13. Sliczna kurtka :)
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  14. 15 años y te entra?? Madre mía, es una suerte!!
    Pues yo en los 90 era una niña, así que los recuerdo con mucha felicidad :)
    Por cierto, estoy de sorteo en mi blog!
    besos

    ReplyDelete
  15. that's nice women casual shoes ...loved it..you look great in the pics..:)

    ReplyDelete
  16. Shawner1117/12/13

    Fabulous outfit!!! You look gorgeous!! LOVE the hat!! :)

    ReplyDelete
  17. Me encanta el look, en especial el toque de color del bolso :)
    Olga
    olgamacia.com/category/blog/

    ReplyDelete
  18. Ja np. mam w szafie żakiet i spódnicę z bierzmowania (fajne, tweedowe - ponadczasowe!) czasem warto zatrzymać pewne rzeczy, bo nigdy nie wiadomo kiedy się nam znów przydadzą, tym bardziej, że jakość w porównaniu do dzisiejszych projektów jest niezastąpiona! Bardzo podoba mi się ta Twoja stylizacja :) Szczególnie kapelusz i torba!

    Pozdrawiam :))

    p.s. zawsze wydawało mi się, że masz takie miodowe włosy, a tu one jakieś jaśniejsze!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cieszę się, że Ci się podoba, Kasiu!
      Co do wlosow to ich kolor rożnie wychodzi na zdjęciach, dużo zależy od oświetlenia. W rzeczywistości maja wlasnie taki jasny i chłodny odcień jak tu.
      Pozdrawiam!

      Delete
  19. that's superb jackets for women....you look great dear..loved the pics !!:)

    ReplyDelete
  20. Bardzo ładnie wyglądasz w tej spódniczce i kurtce:)

    ReplyDelete
  21. bardzo fajny zestaw :)

    http://klaudynabiel.blogspot.com/

    ReplyDelete
  22. I love thisjacket! I have exactly the same!:*

    http://landing-in-fashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  23. you look great dear....loved the pics !!you must try casual shirts sometimes..you will look great in that !!:)

    ReplyDelete
  24. great look dear..have to say you have got great sense of girls clothing !!!nice pics !!;)

    ReplyDelete
  25. Ideal tu look. Me encanta el sombrero.
    Feliz sábado!
    Verónica

    ReplyDelete
  26. me encanta la chaqueta!!! besos ;)

    blythelifestyle.blogspot.com

    ReplyDelete
  27. genialnie wyglądasz! :)

    ReplyDelete
  28. This is amazing post, you look so cute!. I like your blog. I am your new follower in gfc 491, and bloglovin . I hope you visit my blog and follow me back.
    Olga
    http://impromp-two.blogspot.com/

    ReplyDelete

Thank you very much for your comment! Have a nice day!/ Muchas gracias por tu comentario! Feliz día!/Bardzo dziękuję za komentarz! Miłego dnia!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...