27.10.13

Geek chic!?


In spite of the fact that for many reasons , also the weather, the south of Europe is and will remain close to my heart, I have to admit , autumn in London, even a bit rainy and foggy, has a lot of charm. Yellow and orange leaves rustling under my feet, warm light, fuzzy sweaters... All these hats, scarves and other layers that we can put on us. Raspberry tea with honey and lemon never tastes better than when the wind is raging outside. You can wrap yourself in a blanket like a cocoon and read. Recently the latest novel of my favourite author, Mario Vargas Llosa, has been published. It is entitled "El héroe discreto" (literally : "Quiet Hero") . The plot comprises of two parallel stories taking place in Llosa´s home country - Peru. Two main characters do not have many things in common despite the fact that they do not passively follow to the course of events and are not afraid to swim against the stream. They are the ordinary people who at some point of their life take an unusual , difficult , even controversial decision and this way they try to change their destiny . In my opinion, "El héroe discreto " is one of the best books of Llosa . Surprisingly for his fans, some "old friends " from his previous novels have appeared there.  Lately I have also "discovered" a great political drama series "House of Cards ", set in Washington, DC . The main character is played by sensational Kevin Spacey . Honestly, I have never seen any production with this actor that wasn't good. Even if it is a series. Of course even in autumn there's no reason to hide at home all the time. Especially when a lot is going on : concerts , cinema (one of the films that I have seen lately and especially liked was "Blue Jasmine" with superb Cate Blanchett), theatre, exhibitions (such as two I have visited recenly in the Design Museum: "The future is here : A new Industrial Revolution" , and "Extraordinary stories about ordinary thing" ). And what are your ways of spending autumn? 

A pesar del hecho de que, por muchas razones , también climáticas, el sur de Europa es y será el más cercano a mi corazón, tengo que admitir , el otoño en Londres , aunque un poco lluvioso y con niebla , tiene mucho encanto. Las hojas amarillas y naranjas crujiendo bajo mis zapatos, la luz cálida y suave, la sensación de ponerme los jersey gorditos... Los gorros,  las bufandas y otras estas capas de ropa que nos podemos poner. Además, una tasa de té con miel y limón tiene el mejor sabor cuando afuera el viento fuerte está soplando. Lo mejor entonces es enrollarse en una manta y leer. Últimamente se ha publicado la última novela de mi escritor favorito, Mario Vargas Llosa. "El héroe discreto" narra dos historias paralelas que tienen lugar en el país natal de Vargas Llosa - el Perú . Dos personajes principales no tienen muchas cosas en común a pesar de que ambos le echan un pulso al curso de los acontecimientos y no tienen miedo de nadar contra la corriente. Ambos son discretos rebeldes que en algún momento de su vida toman una decisión difícil y extraordinaria, y de esta manera tratan de cambiar su destino. En mi opinión, "El héroe discreto" es uno de los mejores libros de Vargas Llosa. Sorprendentemente para sus fans, algunos "viejos conocidos" del mundo vargasllosiano han aparecido en las páginas de su último libro. Últimamente también he "descubierto" una serie política sensacional - "House of Cards", ubicada en Washington. El personaje principal es interpretado por el genial Kevin Spacey. Por cierto, nunca he visto ninguna producción con este actor que no era buena. Incluso si se trata de una serie. Por supuesto, incluso en otoño uno no puede esconderse en su casa todo el tiempo. Especialmente cuando hay muchas cosas para hacer: ir a los conciertos y al cine ( una de las películas que he visto últimamente y me gustó especialmente fue "Blue Jasmine" con excelente Cate Blanchett ), al teatro, a visitar las exposiciones (como dos que he visitado últimamente en el Museo del Diseño : " El futuro ya está aquí : una nueva revolución industrial " y " Las historias extraordinarias sobre las cosas ordinarias" ) . ¿Y cuáles son vuestras formas de pasar el otoño?

Pomimo tego, że z wielu względów, także pogodowych, południe Europy jest i będzie mi najbliższe, to muszę przyznać, że typowa złota jesień, nawet trochę deszczowa i mglista, ma dużo uroku. Szeleszczące pod stopami żółto-pomarańczowe liście, ciepłe światło, szorstkość grubego swetra na skórze... Te wszystkie czapki, szaliki i inne warstwy, które możemy na siebie ponakładać.  Herbata z malin z miodem i cytryną, która smakuje najlepiej, gdy za oknem hula wiatr. Wtedy można otulić się ciepłym kocem i czytać.  Ostatnio ukazała się najnowsza powieść mojego ulubionego autora-Mario Vargas Llosy, pt. "El héroe discreto" (dosłownie: "Dyskretny bohater"). Akcja powieści dzieje się w ojczystym kraju Llosy, czyli w Peru, i przeplatają się w niej dwie historie, których głowni bohaterowie nie poddają się biernie biegowi wydarzeń i nie boją się iść pod prąd  Zwykli ludzie, którzy dokonując niecodziennego, trudnego, nawet kontrowersyjnego wyboru, próbują zmienić swoje przeznaczenie. Moim zdaniem "El héroe discreto" to jedna z lepszych książek Llosy. Co ciekawe, pojawiają się w niej niektórzy "starzy znajomi" z jego poprzednich powieści. Moim ostatnim "odkryciem" jest też świetny serial "House of Cards". Jest to dramat polityczny, którego akcja dzieje się w Waszyngtonie. Główną rolę gra w nim rewelacyjny Kevin Spacey. Chyba nie widziałam żadnej produkcji z jego udziałem,  która nie byłaby dobra. Nawet jeśli jest to serial. Jesień to jednak nie powód,  żeby zaszyć się w domu na dobre. Zwłaszcza, że dużo się dzieje: koncerty, kino (z filmów,  które ostatnio widziałam szczególnie podobało mi się "Blue Jasmine" z brawurową rolą Cate Blanchett), teatr, wystawy (np. niedawno byłam w Muzeum Designu na "Przyszłość jest tutaj: nowa rewolucja przemysłowa" i "Niezwykłe historie zwykłych przedmiotów", o których może wkrótce napiszę coś więcej). A Wy, jakie macie sposoby na jesień




By the way, the glasses I am wearing are from Firmoo. I recommend you their online shop. That´s a second pair that I have from them and I am really happy - both with the glasses and the efficient service. You can find more about their products-prescription glasses and sunglasses-on their website.

Por cierto, las gafas que llevo son de Firmoo. Os recomiendo esta óptica. Ya tengo dos pares de gafas de su tienda online y estoy muy contenta con ellos. Lo que también me ha gustado mucho, aparte de las gafas mismas, es la eficiencia de servicio. Podéis encontrar más información sobre sus productos en su página web.

Jeszcze tylko słowo o okularach. To już druga para, którą dostałam z internetowego sklepu Firmoo. Mój mąż śmieje się, że wybieram coraz większe modele ;) Znowu jestem bardzo zadowolona-zarówno z samych okularów, jak i z bardzo sprawnej obsługi. Polecam wejście na ich stronę. Pozdrawiam!







Wearing: Zara Kids hat, Firmoo glasses, Second-hand scarf; Zara sweater; Promod faux leather skirt and ankle boots; Parfois bag

49 comments:

  1. Bardzo ładnie wyglądasz, w tych okularach i w berecie- jak nastolatka! Granat i bordo - ciekawe zestawienie. Piękne zdjęcia, szczególnie to na ławce, na tle drzewa. Wyglądasz na nim jak..... Harry Potter:)))) Najnowszej książki MVL nie znam, ale na pewno musi być, jak piszesz świetna, jak zresztą wszystkie jego dotychczasowe. Mamy podobne odczcia . Blue Jasmine również bardzo mi się podobał. Moim zdaniem, każda kobieta powinna go zobaczyć. Jak łatwo można blichtrem i powierzchownością zniszczyć sobie życie. Cate Blanchett - doskonała w tej roli. Woody Allen faktycznie wrócił tym filmem do swojej starej formy i jest, jak zwykle rewelacyjny. Kevin Spacey to także jeden z moich ulubionych aktorów i nie znam go w żadnej słabej roli. Z tego właśnie powodu jestem zdegustowana jego udziałem w reklamie polskiego banku.Serdeczne pozdrowienia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, myślę, że w porównaniu do Harry'ego Pottera coś jest! ;) Za "nastolatkę" bardzo dziękuję! To niezwykle miły komplement :)
      Zgadzam się z Tobą - po ostatnich, moich zdaniem trochę słabszych filmach, Woody Allen wrócił "Blue Jasmine" do swojej dawnej formy. Co do Kevina Spacey zaskakujące dla mnie było już to, że przyjął rolę w serialu. Trzeba jednak przyznać, że i jego gra, i sam serial są naprawdę bardzo dobre. O jego udziale w reklamie polskiego banku nie wiedziałam.
      Pozdrawiam ciepło!

      Delete
  2. Las gafas Firmo son preciosas ! me encantó el look tan otoñal !


    Besos
    http://www.thetrendysurfer.com/

    ReplyDelete
  3. całość świetnie się komponuje ;)

    ReplyDelete
  4. Me encanta el colorido del look, es super otoñal.
    Bsss
    http://unvestidorconideas.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  5. Bardzo podoba mi się połączenie kolorów.
    Kevin Spacey - świetny aktor, widziałam kilka jego ról i były naprawdę udane. Ale podobnie jak pomalujswiat jestem zaskoczona jego udziałem w reklamie banku, która wg mnie do tego jest dość słaba i denerwująca.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aż z ciekawości obejrzałam te reklamę na YouTube i zgadzam się-jest słaba.

      Delete
  6. Ale masz piękne nogi!!! Wow:)

    ReplyDelete
  7. Świetny jesienny zestaw! Też widzę, że pięknie i złociście! :)
    House of Cards bardzo mi się spodobał czekam na kolejny sezon bo naprawdę nie mogę się doczekać, aż się dowiem, co dalej! Bardzo ciekawa historia, świetnie zagrana i coś bardzo ciekawego, czyli Kevin zwracający się bezpośrednio do nas, widzów! Jakbyśmy byli bohaterami tej historii :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. To bardzo rzadko spotykane, że widz jest nie tylko świadkiem, ale i w pewnym sensie uczestnikiem zdarzeń. Moją uwagę w tym serialu zwróciła tez świetna, budująca napięcie muzyka. Szkoda, że to tylko 13 odcinków, a następny sezon prawdopodobnie dopiero w lutym.

      Delete
  8. Great combo! chic <3

    http://therubberdoll.com/

    http://instagram.com/therubberdollbypepa#

    ReplyDelete
  9. Unas fotos ideales! y super otoñales, me ha encantado el look preciosa! sigue asi de genial! Por cierto, acabo de publicar un nuevo post!! espero leerte pronto por alli!!! muak!!! c.o.c.o.

    ReplyDelete
  10. Anonymous28/10/13

    I love reading your posts! They're so descriptive and well written. This one makes me want to have a nice cup of raspberry tea and cuddle up in lots of layers. I've heard so many good things about "House of Cards".. I'll have to check it out!


    M.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you very much! So nice to read such comments!

      Delete
  11. Nie poznałam Cie ... Inaczej ... Ładnie :)
    Podpisuje sie pod wieloma twoimi polubieniami - Llosę - uwielbiam , zwłaszcza Święto Kozła , więc i po najnowszą powieść chętnie siegnę ,
    Lubię i Cathe Blanchet ( choć filmu jeszcze nie widziałam ) i Kevna Spacy, i serial ;) Zrobił na mnie wrażenie ... Zwłaszcza ,jak pomyślałam ,ze właśnie tak uprawia sie politykę , te prawdziwą :/
    Jesien - chętnie z kubkiem kakao i książką - ostatnimi czasy Lovecraft , ale najprawdopodobniej wezmę się konkretnie za ... Luksemburski ;)) zanim nie będę wyłączona z roZmów miedzy córkami :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Święto Kozła" znajduje się u mnie w ścisłej czołówce ulubionych książek Llosy! Może nawet jest na pierwszym miejscu, ale trudno mi się zdecydować :)

      Delete
  12. Co za strój! Jakbym widziała angielską studentkę :) Sweter bardzo mi się podoba.

    Llosy nie czytam, seriali nie oglądam, ale za to Twoją wizytą w Muzeum Designu ("Przyszłość jest tutaj: nowa rewolucja przemysłowa" i "Niezwykłe historie zwykłych przedmiotów" - genialne!!) jestem bardzo zaintrygowana i jeśli to tylko możliwe i będziesz miała chęci to proszę o więcej informacji :)) Ja za to jutro idę na koncert Fismolla - myślę, że będzie jesienno-melancholijno klimatycznie!

    Pozdrawiam serdecznie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki Kasiu! O wystawach postaram się napisać więcej w jednym z najbliższych postów.
      Fismoll-rzeczywiście klimatyczny! Ja mam nadzieję, że uda mi się pójść na koncert The Killers w przyszłym tygodniu :)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Delete
  13. This is a gorgeous look on you and i Love the tights and the hat. So stylish!

    xoDale
    www.savvyspice.com

    ReplyDelete
  14. what a cute geek!

    xoxo
    Patinka @ patinkasworld.blogspot.com

    ReplyDelete
  15. ślicznie wyglądasz:)
    piękne zdjęcia:)
    świetne okulary:)
    http://ffashioniinspirationn.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Piękna złota jesień.. Uwielbiam te bordowe dodatki:)
    Pozdrawiam, Madlen

    ReplyDelete
  17. Piękna ta jesień razem z Tobą ... " Święto Kozła" - niesamowita powieść. Ja jesienią też dużo czytam i oczywiście planuję kolejne podróże. Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  18. W 100 % Twój zestaw kupuję! W szczególe i w ogóle! Sposoby na jesień trochę mi się rozpadły, przez różne-takie, ale ciągle mam wiarę, że uda mi się nią ponapawać i wykorzystać długie wieczory ukulturalniając się i coś tam stwarzając :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Życzę Ci, aby wszystko Ci się szybko i pomyślnie ułożyło!
      Pozdrawiam ciepło!

      Delete
  19. Me encanta esa convinacion de colores!

    Nuevo post: ¿Conoces los DIY Fails? http://www.puntadasdemoda.com/diy-fails/ ¿Te pasas?

    Un saludo des de Puntadas de Moda
    www.puntadasdemoda.com

    ReplyDelete
  20. The geeky look looks good! The colour of the leaves is so pretty :)

    http://lostlovedtiia.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Me encanta el paisaje y el look, todo tan otoñal... es precioso. Me he enamorado de ese árbol con banco, un lugar perfecto. Besiños.

    www.ysilacosafunciona.com

    ReplyDelete
  22. stylizacja super. pozwolisz, ze sie zainspiruje. ja uwielbiam pantaleona i wizytantki llosy, nie lubie natomiast szelmostw. nie podobaly mi sie. a moje sposoby na jesien? na kraju Polski wedrowki po gorach i lesie, bo oferta kulturalne jest tu sladowa. w a Kolonii targi sztuki art fair:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oczywiście, ze pozwalam :))
      Mnie na odwrót- "Pantaleon..." niespecjalnie mi się podobał, natomiast "Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki"-bardzo!
      Targi Sztuki brzmią ciekawie.

      Delete
  23. Anonymous31/10/13

    Amazing! Its genuinely amazing paragraph, I have got much clear
    idea regarding from this article.
    Feel free to visit my web-site ; cocinas modernas

    ReplyDelete
  24. me encanta tu outfit! el color de la falda es precioso!

    ReplyDelete
  25. Świetnie połączyłaś te kolorki ze sobą, burgund w tym sezonie totalnie podbił moje serce! :) A więc i spódniczka i botki od razu przypadły mi do gustu :) Super :) Gorąco pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

    ReplyDelete
  26. Me gusta mucho el look, la combinación de colores es perfecta!!

    besos preciosa!!!

    http://yosivoyalamoda.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
  27. Mega mega mega ten sweter! Wyglądasz rewelacyjnie:)

    Pozdrawiam,
    Czmiel

    ReplyDelete
  28. bardzo fajny look ;-)

    ReplyDelete
  29. Such a cool geek chic outfit! :) You look great with glasses!
    And I really like the color combination of your outfit! :)

    www.callmemaddie.com
    New International giveaway on my blog (Win an item of your own choice!)

    ReplyDelete
  30. Really cool outfit. The leather skirt is so lovely! Your color combination is really nice. I like your blog. Maybe you can visit my blog and follow me on gfc and bloglovin.
    x

    ReplyDelete
  31. fajny blog
    Pozdrawiam, modefriends.pl

    ReplyDelete
  32. que mono el jersey!

    xoxo
    http://www.petitsweetcouture.com/

    ReplyDelete
  33. granat świetnie komponuję się z tym bordo :)
    pozdrawiam,Monia

    ReplyDelete
  34. Anonymous3/11/13

    muszę przyznać, że jestem tu pierwszy raz i chyba zostanę na dłużej, fajne stylizacje

    www.magadish.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję! I zapraszam - będzie mi bardzo miło :)

      Delete
  35. Granat i bordo... Nigdy bym nie pomyślała, że razem tworzą tak ciekawą kompozycję...

    ReplyDelete
  36. Hello dear! Liked the blog, I'm following.

    ReplyDelete
  37. Po prostu bomba! Tak fajnie poprzeplatałaś kolorystycznie ten zestaw, ze nie moge wyjsc z podziwu. Niby tylko 2 kolory, a zestaw robi takie piorunujące wrazenie:) I jeszcze u stóp tyle pięknych liści...

    ściskam
    Axis

    ReplyDelete

Thank you very much for your comment! Have a nice day!/ Muchas gracias por tu comentario! Feliz día!/Bardzo dziękuję za komentarz! Miłego dnia!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...